.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معابر گلستان محل وقوع حوادث تلخ

برغم تدابیر اتحاذ شده برای کاهش تصادفات، جاده ها، کنارگذرها و کمربندیهای گلستان به محلی برای وقوع حوادث تلخ و ستاندن جان مسافران، عابران و رهگذران مبدل شده است.

به گزارش مهر، نیمه کاره بودن کنارگذرها، نداشتن کمربندی در برخی شهرها، کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در برخی محورها از جمله راههای روستایی، تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در گلستان را دامن زده است.
بر اساس آمار، سال قبل 438 نفر براثر حوادث رانندگی در محورهای اصلی و فرعی گلستان جانشان را از دست داده اند.

گردشگر پذیر بودن گلستان و ورود سالانه بیش از 10 میلیون مسافر، لزوم توجه بیشتر برای تسریع در تکمیل کنارگذرها و ایمن سازی راههای استان را می طلبد.

در حال حاضر کمربندیهای شهرهای علی آباد، گرگان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش و ... نیمه کاره است.

ساخت برخی از طرح ها از جمله کمربندی علی آباد کتول از سال 82 آغاز شد این طرح که ادعا می شود، استانداردترین کمربندی استان و شمال است در سالجاری فقط پنج کشته برجای گذاشته است.

در عین حال شهروندان علی آبادی خواهان توجه ویژه مسئولان برای تکمیل این کنارگذر شدند.


وقوع تصادف در استانداردترین کمربندی گلستان

به گفته آنان، همه روزه شاهد بروز حوادث و سوانح در این کمربندی هستیم و فقط در سالجاری در این کمربندی که هنوز افتتاح نشده، پنج فقره تصادفات منجر به فوت رخ داده است.

کمربندی علی آباد کتول، 13.5 کیلومتر طول دارد و ساخت آن از سال 82 شروع شد و در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این کمربندی در سه نقطه شامل ورودی، خروجی و در محل تلاقی با جاده علی آباد به مزرعه تقاطع دارد و تقاطع های ورودی و خروجی این کمربندی همسطح و در تقاطع جاده مزرعه غیرهمسطح است.

به تاکید کارشناسان، بهره براری از این کمربندی موجب کاهش ترافیک و کاهش تلفات جاده ای می شود.

به گفته مسئولان، برای تکمیل این پروژه یکسال و نیم زمان نیاز است.

در حالی که در سالجاری تنها پنج فقره تصادف در کمربندی علی آباد به وقوع پیوست و تردد در آن جریان دارد، پلیس راه گلستان اعلام می کند: در راهی که هنوز به بهره برداری نرسید، مسئولیت قانونی نداریم و پوشش ترافیکی لازم در این مسیر قابل اقدام نیست.

در عین حال، مدیرکل راه و ترابری گلستان بیان داشت: عملیات تکمیل این مسیر از هفته آینده آغاز می شود و بعد از آنکه عملیات تقاطع به مرحله قابل قبول رسید، در هفته دولت بهره برداری موقت می شود.

محمد تقی جوان شورابی در بررسی علل وقوع تصادفات رانندگی و ارائه راهکارهای کاهش وقوع آنها گفت: راهکارهای عملی این کار، فقط با برگزاری دوره های آموزشی مختلف توسط سازمانها و نهادهای مرتبط و استفاده از دیگر ابزارهای نوین آموزشی برای سنین مختلف اجرایی خواهد ‌شد.

وی ادامه داد: پلیس راه استان با اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها در بخش آموزش همگانی و فرهنگ سازی و اداره کل راه و ترابری نیز با توسعه زیرساختهای فیزیکی، نقش خود را در این مساله نشان خواهند داد.




رئیس شورای حمل و نقل گلستان در ادامه از دستگاههای متولی این بخش خواست که راهکارهای علمی و اجرایی خود را در قالب برنامه یکساله، تنظیم کنند تا به عنوان پیشنهاد به کمیسیون ایمنی راه های استان، ارائه شود و پس از بررسی و تصویب، برای پیاده سازی در سطح استان اقدام شود.

مدیرکل راه و ترابری گلستان اضافه کرد: متاسفانه آمار تصادفات راکبین موتور سوار و عابرین پیاده در استان قابل توجه بوده و مطابق قانون برنامه پنجم توسعه، ضرورت دارد در کاهش تلفات رانندگی اقدامات لازم به عمل آید.

تسریع در ساخت کنارگذرهای گلستان

تسریع در کنارگذرگاههای و کمربندی شهرهای گرگان، آزادشهر، علی آباد، مینودشت و گالیکش در کاهش تلفات انسانی استان نقش موثری دارد.

فرمانده قرارگاه پلیس راه گلستان گفت: رانندگان موتورسیکلت 45 درصد تلفات تصادفات جاده ای استان در سال گذشته را تشکیل می دهند.

سرهنگ علی اصغر مهری افزود: این افراد در وقوع 55 درصد تصادفات جاده ای یک طرف حادثه هستند.

وی با اشاره به نقش موتورسیکلت سواران در وقوع تصادفات مرگبار جاده ای گفت: راکبان و ترکنشین موتورسیکلت ها صرف نظر از تقصیر یا عدم تقصیر میزان 45 درصد از تلفات و 56 درصد از مصدومان تصادفات جاده ای استان گلستان را در سال 89 تشکیل می دهند.

وی گفت: برابر اعلام پزشکی قانونی استان گلستان از تعداد 438 کشته حوادث رانندگی جاده ای تعداد196 نفر معادل 45 درصد کل متوفیان از موتورسیکلت استفاده می کردند.


این مقام انتظامی فاصله نزدیک شهرها و روستاها و تهیه راحت و آموزش سریع رانندگی این وسیله نقلیه را از جمله علل مهم اشتیاق به استفاده از آن عنوان کرد.

وی گفت: رانندگی در جهت خلاف مسیر مجاز، رانندگی بدون چراغ در شب، تک چرخ زدن و یا انجام حرکات نمایشی و سبقت گرفتن خطرناک از جمله ناهنجاریهای ترافیکی موتورسیکلت سواران در سطح جاده های استان است.

وی همچنین گفت: حرکت با فاصله بسیار کم پشت سر کامیون، اتوبوس و یا مینی بوس برای در امان ماندن از باد و سرما نیز در بسیاری از مواقع موجب وقوع تصادف بسیار دلخراش و خونین شده است.

***

به گزارش مهر، بر اساس اعلام مسئولان ذیربط، هزار و 705 نفر از مصدومان حوادث رانندگی سال گذشته در معابر شهری استان عابران بودند که این تعداد معادل 56 درصد کل مصدومان حوادث رانندگی است.

همچنین 44 درصد وسائط نقلیه مقصر در تصادفات جاده ای در استان را خودروهای سواری تشکیل می دهند و در مجموع چهار هزار و 349 فقره تصادف در سطح جاده های گلستان طی سال 89 رخ داد و در هزار و 935 فقره از این حوادث و تصادفات خودروهای سواری مقصر بودند.

تردد موتورسیکلت سواران درسطح جاده های استان به عنوان یک معضل جدی است و بر اساس آمار 20 درصد وسائط نقلیه مقصر در تصادفات را نیز موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند.

گلستان پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.